lørdag den 13. august 2011

proteinkager med kirsebær og ristede mandler



Disse kager er endnu en opskrift fra Sonia/ The Healthy Foodie, som jeg er meget inspireret af. Jeg lavede halv af hendes portion, så I får lige opskriften, som jeg lavede dem.

proteinkager med kirsebær og ristede mandler
(12 stk + 1 lille form)

det tørre:
90 g hvidhvedemel (gerne boghvedemel, hvis du har)
30 g boghvedegryn eller -flager
1 spsk. kakaopulver
2 tsk. Chia frø
1½ scoop proteinpulver
3/4 tsk. bagepulver
1 tsk. vanillepulver
et lille drys salt

det våde:
1½ banan
6 æggehvider (ca. 200 g)
80 g sojamælk, usødet

fyldet:
150 g kirsebær uden sten
35 g ristede hakkede mandler

fremgangsmåde:
1) Bland det våde og det tørre i hver sin skål.
2) Bland det tørre i det våde og tilsæt kirsebær og mandler.
3) Fordel dejen i formene*.
4) Bag kagerne i alm. oven ved 180 grader i ca. 12 min. for muffins og lidt længere tid, hvis du bruger større forme.

*Brug ikke muffins-papirforme som jeg, da dejen hænger fast, når den er færdigbagt. Jeg vil bage dem i en 'fast' muffinform en anden gang, hvis jeg har fået en til den tid. Den jeg bagte i et lille glasfad med bagepapir slap papiret uden problemer.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar