torsdag den 19. januar 2012

gode råd i den kolde tid...


Siden i lørdags har jeg hængt lidt i bremsen - tung i hovedet, tør i halsen, stoppet i næsen, svedeture og træt, men efter råd fra Charlotte røg jeg i min lokale helsekost i tirdags. Her købte jeg den nye Echinecea spray, D-vitamin og C-vitamin i håb om, at det ville give mit immunforsvar et boost. Jeg vil nødig være overmodig, men jeg føler klart, at jeg her på dag 2 er i bedring. Det skal lige siges, at jeg allerede i weekenden skruede op for indtaget af Echinecea dråber, som har en fast plads i mit 'helse-apotek'. Charlotte rådede mig også til at skære sukker, mælke- og stivelsesholdige produkter væk - dette har jeg dog ikke helt efterlevet. Jeg forsøger generelt at begrænse indtaget af disse, men det er ikke gået alt for godt de sidste par dage. Der er i hvert fald plads til lidt ændringer på den front, for kroppen (i hvert fald min krop) har det bedre uden det der sukker og alt for meget stivelse (jeg har dog ikke problemer med at tåle mælkeprodukter, som er en af mine hoved-proteinkilder).
Endnu en note til mig selv (og måske også jer derude) må være at tilsætte HUSKfiber, hvor det er muligt. Jeg har igen i dag fået fiberpandekager (lavet på forhånd) til morgenmad og de mætter altså bare rigtig godt. Det var ikke maven, som mindede mig om min formiddagssnack, men et kik på klokken. Jeg har ikke planer om at tage HUSK som kosttilskud, men jeg vil da forsøge at tilsætte det til bagværk, deller etc.

5 kommentarer:

  1. Rigtig god idé at bruge HUSK i fiberpandekagerne - det må vist hellere afprøves en dag :O) Jeg kommer altid 3 tsk. HUSK i min havregrød inden det bliver kogt, det fungerer super godt og så med lidt kanel rørt i bagefter :O)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi,
    Ja, jeg har skrevet HUSK bag ørene, selv om det ikke lige røg i madmuffins'ene i aftes. Har du erfaring med hvormeget ekstra væske, man evt. skal tilsætte?
    - frk. sveske

    SvarSlet
  3. Til min havregrød bruger jeg 1 dl havregryn, 3 tsk. HUSK og 2½ dl vand :O) Inden jeg begyndte at bruge HUSK brugte jeg 2 dl vand, men i brød og lignende har jeg desværre ikke erfaring med det..

    SvarSlet