søndag den 13. maj 2012

dag 4 uden snacks

morgenmad:
en hel stak søde proteinpandekager med mandelsmør og ½ banan

frokost:
broccoli 'fritte' med mayo, spinat, ca. 200 g krydret oksekød, ½ avocado, 1 spejlæg med 
1 sk. havarti ost, 1 tomat + ½ squash og 3 gulerødder i stave med lidt mayo

eftermiddag:
1 krus yogi the med ½ tsk kokosolie

aftensmad:
pizza med chorizo, artiskok, peberfrugt & rucola (på ny æggebund, opskrift på vej) - spiste to 
stykker som på billedet + ½ agurk, ½ grøn peberfrugt og 4-5 gulerødder

Det var så den weekend. I morgen truer en ny uge - heldigvis er den dejlig kort med hensyn til arbejdsdage :-) Dagen er gået okay og stort set uden snacks, bortset fra en omgang nøddecreme til dessert efter aftensmaden (den søde tand fik lige en sejr der, Ups!). På det punkt bliver det godt at komme tilbage til hverdagen med madpakker - for så kan jeg ikke lige snuppe noget fra skabet.

Der er blevet brugt tid i køkkenet med at forberede lidt til madpakker. I morgen er jeg ikke hjemme til aftensmad, så der har jeg skulle være kreativ. Jeg håber, jeg kan holde mig fra snacks trods det, at jeg kommer til at spise aftensmad-pakke meget sent. I skal nok høre mere om, hvordan det går og faktisk også, hvad jeg skal bruge min mandag aften på (tease tease...).

Håber, I har haft en dejlig weekend ;-)

Godnat!

4 kommentarer:

  1. Hej :)
    Har du nogle retningslinjer for, hvor mange grøntsager du skal have på en dag?
    Jeg synes, det ser ud som om, du har fået noget mere grønt i går end ellers? Og frugt spiser du ikke ret meget af? Er det bevidst, at du får så lidt?
    Jeg har bare bemærket hos dig og et par andre, der kører stort set samme stil, at der faktisk er overraskende lidt grønt? Nøjagtig som der ofte er i min vegetarkost, sjovt nok ;) Det ER åbenbart bare ikke nemt at få store mængder ind i måltiderne :)
    Nå, men er det med vilje på lchf måden, eller er det tilfældigt at det ikke bliver "til mere"?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke,

      Jeg har ingen retningslinjer, men kommer der måske fremover (mere om det en af de nærmeste dage).

      Jeg synes ellers, jeg spiser en pæn mængde grønt - men det er tit rå grøntsager i stænger, som ikke lige kommer på tallerkenen, som i går. Det er som regel gulerødder, agurk, squash og peberfrugt. Jeg har ikke prøvet at veje mit grøntindtag (er modstander af at veje maden), men kunne være en god tjekker. Men det er tilfældigt hvor stort indtaget bliver, må jeg indrømme.

      Det er derimod bevist, at jeg ikke spiser frugt, men kun en banan en gang imellem og lidt bær, pga. frugtsukkeret. Ikke at jeg vil udelukke æblekage og andre sunde sager med frugt, men et stykke frugt at gnave af undgår jeg. På grøntsiden lukker jeg såvidt muligt også under-jordsgrøntsager ude, men er langt fra fanatisk.

      Håber, det var lidt svar...

      KH
      - frk. sveske

      Slet
    2. Jo tak :)

      Jeg tænker bare lidt, at ligesom jeg som vegetar kan have en tendens til at leve lidt for meget af brød, som mange vegetarer sådan set gør, om man så uden korn kan have tendens til at spise mange erstatninger for brød, og ikke få mere grønt end før? Om man mener det ene eller det andet er det "rigtige" er nok op til en selv, jeg er bare nysgerrig på, om brødvanerne er så stærke, at man automatisk rækker ud efter erstatningerne? Har du stor trang til følelsen af kornprodukter? Altså det ser jo ud til at gå fint uden, men er det vigtigt for dig at få noget der ligner? Bare sådan for fornemmelsen i munden? Følelsen af den der brød tilfredshed? Betyder det noget for dig?

      Kh. Rikke :)

      Slet
    3. Hej igen Rikke,

      Hvor er det dejligt, du er nysgerrig og stiller spørgsmål :-)
      Jeg savner på INGEN måde den følelse, som brød giver. Men jeg er glad for alternativerne og bruger dem af også flittigt, når jeg får lyst til fx brød med smør. Det gør jeg stadig, men ikke så stor lyst, så jeg overgiver mig til kornet. Giver det lidt mening. Det er oftest brød, jeg kan få lyst til. Derimod tænker jeg overhovedet ikke på pasta, ris o. lign. De er helt ude og jeg er glad for pasta af grøntsager som squash. Erstatningerne er blevet helt selvfølgelige efterhånden.

      KH
      - frk. sveske

      Slet