lørdag den 5. maj 2012

kukkassen uge 18


I går fik jeg/ vi endnu en gang kukkassen fra aarstiderne.com. Jeg forsøger at passe det ind med at kæresten er hjemme og indholdet er noget, jeg har lyst til at kaste mig over. I denne uge glæder jeg mig til at bruge auberginen i denne opskrift og spidskålet i denne, men det skal I helt sikkert nok høre nærmere om til den tid.
Varerne var i fin stand og indholdet var som følger:

1 stort bt spinat
1 bt gulerødder med top
1 hoved ærtesalat
1 lille spidskål
1 bt grønne asparges
1 bk blandende spirer
1 aubergine
1 bk tomater på stilk (7-8 stk.)
2 agurker
1 citron

Der blev taget hul på kassens indhold til frokosten...

frokost:
æggesalat med avocado på ærtesalat med nøddebrød uden mel, tomat og 
diverse andet grønt i stave (kom ikke lige med på billedet).

4 kommentarer:

  1. Sikke en lækker grønsags kasse:) Jeg har faktisk prøvet at lave den aubergin-lasagne du henviser til. Den smagte SÅ godt! :)

    Ha' en dejlig lørdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,
      Aubergine har aldrig været min yndlings grøntsag, men glæder mig til at afprøve den opskrift.
      Kræver den en stor aubergine?
      Dejlig lørdag til dig også ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  2. Nej, jeg brugte én på størrelse med den du viser på billedet:) Uha.. elsker den grøntsag! Kommer der en opskrift på dit nøddebrød uden mel? Eller er det ikke hjemmebag :)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,
      Super, så er jeg klar til at kaste mig over opskriften senere...
      Ja, jeg laver det igen snarest, så poster jeg opskriften. Det var lige en rest fra fryseren, som kom op til frokosten.
      - frk. sveske

      Slet