fredag den 20. juli 2012

nem madpakke uden korn #2


Onsdag var jeg igen ude i en nem madpakke, da jeg ikke lige synes, rester af raw lasagne var så nemt at have med. And guess what? Det blev igen med æg ;-) Denne gang i en lækker salat.

Dagens madpakke består af:

salat med æg og grønne asparges
2 håndfulde spinat
2 hårdkogte æg
4 blommetomater
5 grønne asparges
1 tsk grøn pesto
1 tsk olivenolie 

tilbehør
2 gulerødder

Lidt kerner ville have klædt salaten og/ eller måske en halv avocado for øget mæthed. Portionen var lige på grænsen for, hvor jeg kunne blive mæt. Den var i hvert fald ikke gået, hvis jeg ikke havde planer om at smutte hjemom til en eftermiddagssnack inden træning.

2 kommentarer:

  1. Kære frk. Sveske

    Tak for en skøn blog! havde lige skrevet en laaang besked som af en eller anden grund forsvandt.. ihh..

    Men jeg har for nylig fået lavet en analyse hos Frede Damgaard. Meget interessant! Har før fået lavet en vegatest - men denne var meget mere dybdegående! Lyder til vi har en del af de samme ubalancer i kroppen. Jeg havde også noget med fordøjelsen, for meget syre i kroppen osv.. Jeg har ligesom dig haft en stort sukkerforbrug, men har nu forsøgt at skære sukker væk(!), skåret kornprodukter ud af kosten, og holder mig så vidt muligt fra ikke-syrnede mælkeprodukter.

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om du kan mærke en forskel på din krop siden du begyndte at tage tilskud? og generelt følge hans råd?

    Igen tak for en rigtig god blog!

    /Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna,

      Dejlige roser. Det glæder mig, at du kan lide bloggen.

      Jeg synes, det er svært at sige, om de ændringer Frede Damgaard anbefalede, har ændret noget. Og dog, for min fordøjelse er blevet mere regelmæssig og 'nemmere'. Jeg har 'kun' kørt kosttilskuddene i ca. 2 måneder og har i den samme periode haft MEGET svært ved at holde sukkeret ude. De øvrige ting, som min krop ikke er glad for, går det dog fint med at holde ude af min kost:-)
      Jeg er spændt på min første opfølgning, som jeg håber kan fortælle, at det går den rigtige vej.

      God weekend
      - frk. sveske

      Slet