lørdag den 25. august 2012

squash med chili & parmesan


Nemt grønt tilbehør med inspiration fra adhocblog. Jeg er rigtig glad for squash, krydret mad og OST - derfor skønt grønt indslag, hvis du spørger mig. Desuden var det en perfekt opskrift til den lidt slatne squash, der lå I vores grøntsagsskuffe.
Hmm... der skal vist strammes op på de der indkøb og madplaner. Det er ikke altid, jeg er lige god til at få brugt det grønne, mens det stadig er sprødt og frisk. Her er det heller ikke en fordel typisk kun at være én person i husstanden, skulle jeg hilse at sige. Jeg er i hvert fald glad for, at jeg/ vi har et godt køleskab med stor og rummelig grøntsagsskuffe, som hjælper mig godt på vej i forhold til at holde grøntsagerne friske og sprøde.
Det blev lige en lille detour, men den nemme opskrift, skal I ikke snydes for...

squash med chili & parmesan
(1-2 pers. som tilbehør)

1 squash
½ rød chili
½ lille løg
1-2 spsk. smør - gerne øko fra glade køer ;-)
evt. 1 fed hvidløg
friskrevet parmesan

fremgangsmåde:
1) Smelt smør på en varm pande.
2) Tilsæt løg og chili. Svits kort.
3) Skær squashen i store tern og kom på panden. Vend rundt og svits yderligere 5-10 min. til squashen får lidt farve.
4) Kom blandingen i en passende skål og drys med rigelige mængder friskrevet parmesan.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar