søndag den 9. september 2012

nyheder og andre helselækkerier


Superfruits white Mulberrys er kommet besøg i mit køkken. Det er første gang, jeg selv har indkøbt de lækre morbær. Det var egentlig endnu en smagsprøve, da vi besøgte Råbar, som gjorde udslaget. Jeg har planer om at bruge dem i drys til morgenskålen og overtrække nogle med chokolade, da de har en sød og karamelagtig smag. Morbær er stadig tørret frugt, når det kommer til blodsukker-påvirkningen, men de har et lavere glykæmisk index end fx rosiner.

(beklager billedets kvalitet)

Lækkerierne ovenfor ventede i endnu en pakke fra naturoghelse.dk, da jeg kom hjem fra ferie. De fleste er gengangere, men det er første gang, jeg skal eksperimentere med kokospalmesukker. Jeg har allerede tanker om at søde nødder til fx müsli og kage(!)

(beklager billedets kvalitet)

To noget anderledes varianter af Cavaliers chokolader sødet med Stevia. Ingen af disse vakte specielt glæde hos hverken kæresten eller jeg. Lemon-lime-creme i mørk chokolade er en noget mærkelig smagsoplevelse og ikke en, jeg køber en anden gang. Kokoscremen i den meget søde hvide chokolade er meget meget sødt. En variant med kokoscremen i mørk chokolade ville have været at foretrække. Jeg er ellers fint tilfreds med smagen af flere af de øvrige varianter, som blev indkøbt i Tyskland. Lageret er dog stadig ikke tømt, ganske overraskende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar