mandag den 29. oktober 2012

ugens træning #22

mandag: træningsfri

tirsdag: 10 min. cardio. 60 min. Step Øvet. 50 min. Total Workout

onsdag: 12 + 20 min. cardio. 15 min. styrketræning af triceps/ biceps

torsdag: 45 min. cardio. 15 min. øvelser for mave på gulv

fredag: 16 + 25 min. cardio. 30 min. styrketræning af bryst/ skulder

lørdag: 12 + 20 min. cardio. 40 min. styrketræning af ben

søndag: 15 min. cardio. 60 min. Step ELITE

Endnu en sveddryppende træningsuge er gået. Der har været træning på programmet 6 ud af ugens 7 dage, dejligt! Endnu en gang udfordrede jeg mig selv med at afprøve et nyt hold: Total Workout, i tirsdags. Det var en god hård omgang med mix mellem cardio og styrkeøvelser for mave, baller og lår. Den bedste del af timen var klart 'gå amok på boksebold'-delen. Det er faktisk helt terapeutisk at kunne komme ud med aggressioner eller andet (læs: nogle følelser) på den måde. Jeg har af den grund tilmeldt mig holdet igen i morgen - til trods for, at det indeholdte lidt andre elementer, som jeg ikke er så stor fan af (læs: løb og mange gentagende hop i form af sprællemænd, saksehop etc...). Det er en del af timen og hvem ved, måske jeg bliver glad for timen som helhed efter nogle flere gange.
Søndag var jeg igen med på Step ELITE og timen fløj igen afsted, selv om alle trinene ikke lige ville hænge fast. Til gengæld varmede det meget, at instruktøren (jeg også gik ved i teenageårene) synes det var dejligt, jeg er tilbage på holdet :-)

Ha' en dejlig træningsuge!

NB! Ugens vægtændring: -1,0 kg

6 kommentarer:

  1. Ihhh, hvor er du dog bare aktiv Sveske! ... Det der total workout lyder virkelig som noget for mig!! Hvilket center er det der har det? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vikki,
      I lige måde, der er da også en del træning i din uge ;-)
      Jeg træner i dansk fitness, men jeg tror, holdet er opfundet af ejeren i mit center, så det er nok ikke lige at finde andre steder... desværre.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
    2. Sikke en skam for mig :-P Jeg må nøjes med mit combat, som nu også er ganske effektivt og dejligt - og godt til at få aggressionerne ud - til tider kunne det bare være rart at variere lidt :-)

      Slet
    3. Hehe ja, mit center har også en combat-lignende time, som de kalder BodyFight - men det ligger på nogle trælse tidspunkter og jeg synes ikke lige, jeg kan presse mere ind.
      Variation er godt! Jeg glæder mig til hård og effektiv 2-timers træning i aften.
      Ha' en dejlig tirsdag :-)
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Hvor er du sej :)

    Jeg har selv meldt mig ind i fitness idag, der er desværre ingen hold i mit center. Men sådan er det at bo på landet, et lille center er dog bedre end ingenting ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe,
      Tak :-)
      Du er også sej! Det kan være et sejt skridt at komme derned og melde sig ind. Jeg håber, du bliver glad for det.
      Her i provinsen savner jeg også ofte noget større (har boet i KBH i en periode)...
      KH
      - frk. sveske

      Slet