torsdag den 29. november 2012

lækker restemad #5: kylling & grønkål


I dag var jeg sent hjemme fra job på grund af møde. Derfor skulle aftensmaden være nem og så er det jo godt, når køleskabet rummer lidt rester.
Da vi lavede Chicken Masala den anden dag, blev der lige rigeligt sovs, så det blev gemt og i dag tilføjet til en gang kyllingfilet i tern på panden.
Dertil en gang grønkål - ja, det må vist siges at være 'grønkålsuge' herhjemme i denne uge (se ugens opskrifter med grønkål her og her), men så er det jo godt, at det efterhånden har udviklet sig til endnu en kål-favorit.
I dag blev kålen blot vendt i citronsaft og blandet med tomat, avocado, æble og ristede mandler.
Dermed et lækkert, nemt og sundt aftenmåltid lavet på bare 15 min.

Hvad har du fået til aftensmad i dag?

2 kommentarer:

  1. Mmm lækker restemad!
    Det gør slet ikke noget at menuen er ensformig engang imellem, når bare det er godt lækkert (-;
    Aftensmad på under 15 min er også et hit her i en travl hverdag.
    Jeg har fået varm rosenkål/gulerodssalat med sennepsdressing og gedefeta og nogle kyllingefrikadeller jeg havde i fryseren - top lækkert og super hurtigt.
    Hov - jeg spise også en gulerodsdip jeg havde i køleskabet (-;

    God aften til dig
    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria,
      Lækker restemad på 15 min. er også et hit hjemme hos mig. Jeg elsker faktisk, når der er rester i køleskabet, så måltidet ikke skal laves fra bunden hver gang.
      Uhm... feta, jeg skal vist også snart have hul på den blok, jeg har liggende i køleskabet.
      God fredag.
      KH
      - frk. sveske

      Slet