søndag den 16. december 2012

julens konfekt...



... fra venstre: lakridsmarcipan med hvid chokolade & hindbær, marcipan med lys chokolade & passionsfrugt, pistaciekugler med nougat, 'snebolde' med solbær, syndige nougatbider med forskellig toppings og tilsidst marcipan med nougat & kokos.

I dag blev det så tid til kreativitet i køkkenet. Jeg har tidligere lavet konfekt sammen med min mor op til jul, men da jeg gerne vil uden om den traditionelle marcipan og nougat (læs: som jeg elsker), blev det i år til en 'produktion' herhjemme uden det tilsatte sukker. Marcipanen er hjemmelavet og ligeså nougaten. Disse er hovedingredienserne i årets konfekt, hvor de er kombineret på kryds og tværs samt med tilsat diverse andre lækre ingredienser.
Jeg skal nok præsentere dem hver for sig her på bloggen i den kommende uge. Jeg vil blot slutte med lidt billede-spam og ønske dig god aften her på denne 3. søndag i advent.




Glædelig Jul.

6 kommentarer:

  1. mmmm, glæder mig til opskrifter. Det ser virkelig lækkert ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa,
      Mange tak - opskrifter er på vej.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Muuums, hvor ser det bare lækkert ud - det skal da klart prøves!

    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emilie,
      Tak, smagsprøverne var også gode :-P
      Ja, der kommer opskrifter i løbet af ugen.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Svar
    1. Tak, søde Jane.
      Jeg har jo hentet en del inspiration hos dig ;-)
      God aften.
      KH
      - frk. sveske

      Slet