lørdag den 1. december 2012

madbudget november 2012


Kalenderen siger nu december og dermed er det blevet tid til at gøre forbruget for novembermåned op. Denne måned har kæresten været hjemme i tre uger, så det bærer forbruget selvfølgelig præg af. Desuden har KBH-besøgene ført til ekstra indkøb, særligt på diverse-kontoen (læs: the, chokolade og andre lækkerier til det søde hjørne). Derfor havde jeg på ingen måde forventninger om, at budgettet lå lige så lavt som i oktober, hvor det var sparemåned herhjemme. Den med madplanerne er også glippet igen igen... Hmm, det går ikke så godt med at planlægge mere end et par dage i hovedet ud fra køleskabets indhold. Jeg trøster mig dog med, at køleskabets indhold bliver brugt og vi ikke farer på indkøb dagligt.

Som nævnt er ændringen størst for diverse-andelen, som i november udgjorde hele 27 % af budgettet, til sammenligning var andelen i oktober blot 15 %. Den svinger meget og afhænger af indkøbet af ingredienser til 'de søde indsalg' herhjemme. Dem er der ikke rigtig blevet sparet på i denne måned, der har jo været en mere at forkæle ud over mig selv ;-)
Grønt-andelen er faldet en smule, men det er vist mest fordi der har været kål på menuen og vi har spist færre dage hjemme. Ditto for kødet, som det ellers føles som om, vi har købt ekstra meget af, da kæresten skal have sine proteiner (læs: men budgettet har jo også været noget højere sammenlignet med oktober-budgettet). Mejeri-andelen består udelukkende af et par oste, lidt fløde/ smør, masser af æg (læs: 72 stk., men heldigvis er 20 stk. stadig på lager) og et par liter mælk til kæresten. Jeg forsøger stadig at begrænse mit indtag af mælkeprodukter og bruger hovedsageligt kokosmælk, hvor det er muligt. Men men smør og fløde er bare bedre kageingredienser (læs: Uhm! Drømmekagen...).

Øko-andelen for oktober landende på 27 % og nåede dermed op forbi de 25 %. Wee! Der har også været to gange med 20 % rabat på økovarer i min Kvickly.
NB! I dag skal føtex også besøges for at handle øko med 25 % rabat.

Det samlede forbrug for november landede på kr. 2.370,59.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar