mandag den 31. december 2012

status 2012 & ønsker 2013

Godt Nytår = Flot NytHår! Ej, spøg til side. Et nyt år venter lige rundt om hjørnet og ja, jeg kunne godt bruge en ny frisure, men jeg vil i stedet benytte lejligheden til at se lidt på mit år 2012.

Ved sidste årsskifte delte jeg lidt tanker/ ønsker for 2012 med jer herinde og dem skal I da ikke snydes for lidt opfølgning på.

farvel til korn & sodavand
Det jeg husker bedst fra året er klart mit skifte til LCHF-kost. Jeg tog udfordringen op fra Jane og kornet røg i første omgang ud en uge. Siden april er det blevet til mange uger og jeg har det rigtig godt med LCHF-kosten, så den fortsættes ind i 2013. Sammen med kornet røg også sodavand helt ud. Det var et af mine ønsker for 2012. Danskvand nyder jeg stadig ofte, men mit ellers 'store' forbrug af aspartam er røget ud og kommer ikke tilbage.

ny kost og dens positive konsekvenser
Som følge af min nye kost har jeg fået en bedre kontakt til mig selv. Her spiller sukker og udelukkelsen af det en stor rolle. Jeg er meget sensitiv over for det hvide stads, som jeg stadig flirter med i perioder. Dog kender jeg nu mine 'lus på gangen' og min krops signaler er stærkere og den beder om mere 'Real Foods', som giver mig den bedste følelse og kontakt med mig selv, som jeg ikke ville have troet, hvis du havde sagt det til mig for et år siden. Trods al den lækre sunde mad, så er det ikke helt lykkedes mig at få fedtprocenten ned under de 25 % i 2012, men de seneste tre måneders vægttab på  ca. 6 kilo har fået mig meget tæt på (læs: seneste måling viste 26,3 % her i december-måned ved opfølgningen hos Frede). Derfor tillader jeg alligevel at klappe mig selv på skulderen. Jeg når det helt sikkert i 2013.

træning
Min træning har ligesom min kost udviklet sig i 2012. Øget bevidsthed på mig selv og sundere psyke er altså også et plus i træningscentret. Desuden har jeg fået en øget lyst til at presse mig selv - meget apropos mit ønske om at udfordre mig selv - den sti vil jeg helt sikkert fortsætte ned ad i 2013. Jeg kan mere end jeg tror! So toned body - here I come!

mental sundhed
Jeg er stadig en meget eftertænksom person, som er afhængig på tryghed (grænserne herfor skubber jeg dog til). Min øget kontakt til 'mig' - indsigt i og kontakt til mig selv har åbnet mig mere op, hvilket jeg også håber skinner igennem herinde. Min sociale side halter stadig, men på den anden side, har jeg ikke lyst til at fremtvinge noget, der måske ikke ligger til min person. Den psykiske proces, som i 2012 fik et ordentligt skub med BodySDS fortsætter jeg helt sikkert også i 2013. Selvudvikling er kommet for at blive - i hvert fald hos mig.

tøj - udstråling - smil :-)
Den feminine tøjstil lader også vente lidt på sig, men jeg kom da i en kjole (læs: som nu er mindst et nummer for stor), da jeg skulle til mit første bryllup i august måned. Lysten til nyt tøj og at gøre noget ud af sig selv har altid haft en hvis sammenhæng med mit velbefindende, så det går den rigtige vej og de store smil til spejlbilledet bliver flere og flere. De fleste smil starter med et smil - er det ikke sådan
Flere smil - flere grin er det blevet til. Ønsket om at de vokser, bliver stærkere og formerer sig, tager jeg også med mig ind i 2013.

TAK
Ingen status på året uden en stor tanke på bloggen og dermed en kæmpe TAK til alle jer, som læser med derude bag skærmen. Jeg elsker at dele mine opskrifter og tanker om alt mellem himmel og jord med jer og selv om det mest omhandler sundhed, er der plads til alt. Kan jeg måske inspirere dig til også at skære ned på sukkeret og kornet, så er mit budskab gået godt igennem. Intet skal være forbud (læs: det fungerer alligevel ikke på den lange bane), men tilvalg frem for fravalg. Jeg vil da også gerne opfordre dig til at give kroppen en pause fra de fødevarer, som du måske mistænker for at have negative effekter på din krop - mærk de eventuelle forandringerne og alle de positive konsekvenser, som jeg selv oplever ved at have vinket farvel til kornet i 2012. Du ønskes alt det bedste for et 2013 fuld af sundhed, velvære og SMIL. Jeg håber, du fortsat vil følge med herinde, for uden dig ville bloggen ikke være det samme. TAK.

Rigtig glædeligt år 2013.
Godt Nytår!

3 kommentarer:

  1. Rigtig godt nytår Sveske, tak for alle dine tanker og opskrifter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Rikke,
      Selv tak. Dejligt, du følger med herinde.
      Rigtig god weekend.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Jeg tror, ​​at enhver kvinde har de samme beslutninger for det nye år, taber sig og ændrer hende tilbage til livet til det bedre :)

    SvarSlet