tirsdag den 26. marts 2013

fudgy casein mug cake


En mandag med hovedet fuld af snot og ingen lyst til rigtig aftensmad - sådan var dagen i går hos mig (læs: og jeg napper nok lige en dag mere med Kleenex som min bedste ven). Jeg ved jo godt sund kost er ren medicin - men da kærestens kylling blot fremkaldte kvalme og han insisterede på, at mad skulle jeg have, blev det kage til aftensmad... Og dessert til kæresten (læs: for han ville da ikke snydes).
Tasty Health poster dagligt proteinkager og lignende på instagram, så med udgangspunkt i en af hendes opskrifter blev der bagt en hurtig og lækker kage på bare et par minutter.

fudgy casein mug cake
(1 port.)

det tørre
1 scoop casein-pulver (cookies&cream, chokolade el. lign.)
2 tsk kakaopulver
2 tsk kokosmel
1/2 tsk bagepulver
evt. sødning

det våde
1 æg
1 spsk bananmos/ æblemos (kan udelades, fungerer godt som sødning)
1 spsk kokosmælk - erstat evt. med ekstra vand
2 spsk vand eller ekstra kokosmælk
1 tsk smeltet kokosolie/ smør (kan udelades)

fremgangsmåde:
1) Bland alle de tørre ingredienser i en skål eller stor kop.
2) Rør de våde ingredienser i de tørre til en ensartet dej.
3) Bag kan i microovnen 45-90 sek. Den må gerne være lidt blød/ubagt i midten.

Server straks - evt. i selskab med lidt frugt og/ eller vanillecreme af fløde og græsk yoghurt.


...enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar