torsdag den 2. maj 2013

nem lchf morgenmad: pizza-æg


Nu har jeg sagt farvel til periodisk faste for denne gang. Til morgenmad nød jeg derfor frisklavede og varme scrambled eggs med smag af pizza. Det er længe siden, jeg har fået min morgenmad i den salte-variant, men hold da op - de var lækre. Egentlig kan man jo komme hvad som helst i de røræg om morgenen, men røræg med solmodne tomater, OST og frisk basilikum er altså en favorit. Lidt stærk chorizo kan også peppe morgenmåltidet lidt op, men jeg er ikke så god til det meget krydrede fra morgenstunden, derfor helt simpelt her...

pizza-æg
(1 pers.)

2-3 æg
1 sjat fløde 38 %
en lille håndfuld revet ost med smag
2-3 små solmodne tomater i tern
10 blade frisk basilikum
1 tsk smør til stegning

fremgangsmåde:
1) Smelt smørret på en middelstørrelse pande.
2) Pisk æggene sammen med fløden og steg til de sætter sig i det gyldne smør.
3) Tilsæt tomater i tern samt revet ost. Steg kort til osten er smeltet.
4) Tag af varmen og på en tallerken. Top med frisk basilikum.



Velbekomme!

5 kommentarer:

  1. Skøn morgenmad :)
    Må jeg være så fræk at spørge hvorfor du er stoppet med periodisk faste igen?

    - Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi,
      Det må du da gerne. Jeg mærkede ikke noget anderledes/ bedre ved at give fordøjelsen den pause. Jeg tvang mig selv til at skubbe morgemaden og tænker, at det nok i højere grad stresser min krop, derfor ikke mere faste til mig for nu - ud over om natten.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Og smukt ser det ud! :-)

    SvarSlet
  3. Pizza-æg - smart! :)
    Og enig med Jonna, det ser smukt ud.
    Hav en dejlig weekend!
    - Camilla

    SvarSlet