lørdag den 29. juni 2013

proteinmazarin med jordbær og kokosflødeskum


Så er jeg igen blevet græsenke efter to skønne måneder med kærestens selskab, men denne lækkerbisken nød han godt af i sidste weekend. 
Hans kostplan er en smule anderledes end min (læs: med vægt på protein og mindre fedt), så da jeg nævnte en jordbærkage med 'marcipan' af det pistacieproteinpulver, han netop havde indkøbt, blev han meget begejstret. Han blev derfor forkælet med denne sidste weekend og den faldt i meget god jord, må jeg sige. Jeg smagte et lille stykke dynget til med kokosflødeskum og et par bær. Det er det første chokolade, jeg har spist i ketoseeksperimentet, men det ser ikke ud til at gøre nogen skade (læs: måske ikke den bedste erfaring, men nu må måleren bruges til test fremover). Opskriften er fra fitnessopskrifter.dk, dog med lidt ændringer...

proteinmazarin med jordbær og kokosflødeskum
(springform 20 cm)

mandelbund
35 g mandelmel
2 æg

'marcipan'
65 g mandelmel
1 scoop (ca. 35 g) proteinpulver med pistaciesmag fra Bodylab
1 spsk SukrinMelis
1 nip salt
vand

kokosflødeskum
1 ds kokosmælk - den fede del
vanillepulver
evt. flydende stevia vanille

topping
40 g mørk chokolade 85 %
½ bk jordbær

fremgangsmåde:
1) Bland mandelmel og æg til bunden.
2) Fordel mandelmassen i bunden af en spring- eller tærteform beklædt med bagepapir.
3) Bag bunden ved 200 grader i ca. 20 min. til den bliver gylden. Forbered fyldet imens.
4) Bland de tørre ingredienser til pistaciemassen og tilsæt vand til den bliver klistret og sammenhængende.
5) Pisk kokosfløden til cremet skum med vanille og evt. stevia.
6) Smelt chokoladen over vandbad.
7) Saml kagen ved at fordele 'marcipanen' på den afkølede mandelbund.
8) Overtræk med den smeltede chokolade.
9) Top med kokosfløde og skønne røde jordbær.


...enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar