søndag den 23. juni 2013

søndag i en madbloggers køkken


Søndag er lig med tid til forberedelse af diverse ingredienser/ mad til den kommende uge. Jeg prøver i hvert fald at komme ind i rytmen med at snitte lidt grønt, så det står klart til brug på køl. 
Denne søndag blev der hovedsageligt gjort grønt klar til aftenens menu - blomkålspizza med alt godt fra køleskabet. Grøntskuffen indeholder nemlig derudover primært grønt, som er nemt at få til - i form af salat, tomat og agurk. 


Foruden det grønne fik jeg lavet en ny portion kokoskugler, så der er en lille spiseklar snack i køleskabet til ugen, der kommer... 


Også en portion kesoplätter blev bagt - og brugt til frokostens toast. Glæder med til at nyde resten af portionen de næste dage = nem morgenmad.


Alt i alt et par produktive timer ved køkkenbordet og et godt afsæt for endnu en uge med fokus på fedtet og ketosen. Jeg skal nok lige lave en opdatering på mit ketoseeksperimentet snarest.

God Sankt Hans ;-)

2 kommentarer:

  1. Uhm.. jeg sidder da her og bliver helt sulten, du har jo netop kreeret alle mine livretter her! (og alle de ting jeg ikke selv lige har orket at lave i weekenden). Mums det ser lækkert ud!
    Mette fra Nemvejen.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette,
      Hehe skægt at livretterne er her - det er også flere af mine! De kesoplätter blev virkelig gode!
      Det kan også kræve sin 'kvinde' at komme op af sofaen og tage en tørn i køkkenet sådan en søndag, men det belønner sig i ugens løb.
      KH
      - frk. sveske

      Slet