torsdag den 15. august 2013

spicy omelet med pesto (mælkefri)


I min pt mælkefrie LCHF-kost må der nogle krydderier på banen, så maden ikke bliver for trist uden mælkeprodukterne. Omeletten kan jo laves i et hav af varianter, men jeg har gjort det mest i ostevarianterne tilsat dejlig cremet fløde (læs: ja, de mælkeprodukter er altså fortsat savnet), så nu må der tænkes i andre baner. 
For noget tid siden postede Louise en omeletopskrift med pesto og den fik jeg lejlighed til at afprøve i går til min sene morgenmad efter dagens morgentræning på en skøn fridag. Desuden spicede jeg omeletten op med chorizo og chilimayonnaise. Pesto i omeletten er virkelig en god idé og samtidig er det jo med til at banke fedtprocenten op - det er noget, jeg kan lide her i ketosen.

spicy omelet med pesto (mælkefri)
(1 port.)

2-3 æg
1-2 måleskeer loppefrøskaller
kokosolie til stegning
6-8 sk chorizo med jalapenos
evt. salat/ spinat
chilimayo

fremgangsmåde:
1) Pisk æggene sammen med pesto og loppefrøskaller med en gaffel.
2) Varm en god klat kokosolie op på en middelstor pande.
3) Hæld æggemassen på og skru ned til middelvarme.
4) Fordel chorizoskiverne på den ene halvdel af den let stivnede omelet.
5) Klap omeletten sammen og steg til den får farve på begge sider.
6) Servér evt. med lidt salat imellem og chilimayo på toppen.

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Jeg tænkte ogå genialt da jeg læste louises indlæg med pesto i omeletten, men jeg har da aldrig fået det afprøvet - det må jeg få gjort nu - tak for reminderen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria,
      Selv tak da ;-)
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Tak for tip, jeg har en ensom sjat rød pesto i køleskabet, som helt sikkert ryger i omeletten i morgen!
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne,
      Selv tak da - så har du hermed en anvendelse af den sjat pesto.
      KH
      - frk. sveske

      Slet