fredag den 25. oktober 2013

maddagbog vol. XLIII: coconut vs cravings 1-0

morgenmad (6.40):
LCHF kokosgrød med cacao toppet med kokosflager og kanel

formiddagssnack (11.25):
the med 1 tsk. kokosolie

frokost (kl. 13.35):
kylling, feta og champignon i chilimayo + grønt

eftermiddagssnack (kl. 17.25):
lille håndfuld kokosflager

aftensmad (kl. 18.00):
kødsovs med smør!, blomkålsrøsti, spinat med tomat og feta + agurk

dessert (kl. 19.00):
the med 1 tsk. kokosolie

Det blev torsdagens måltider hos mig. Jeg er gået til kamp mod snacks'ene med kokos, så der er kommer the med kokosolie på menuen. Jeg elsker oliens positive effekt på mit blodsukker. Det er ikke første gang, jeg forsøger at gå tilbage til den mere strikse LCHF.
Først på måneden eksperimenterede jeg med fedtfaste og tabte små to kilo - de er tilbage plus et lille bonus-kilo, så nu vil jeg gerne forsøge at tage et hug mere på fedttabskontoen. For mig betyder det 'farvel' til slik og kager - sukkeret er ude, men det er så alle erstatningerne, som cuttes ned til et minimum (læs: ja, faktisk helst helt ud). Jeg har denne gang lokket ham den lækre med på vognen, så den hedder nul slik og kage frem til jul - for ham er det farvel til sukkerverdenen på den konto.
I går startede jeg med min yndlingsbase - kokosgrøden. Normalt ignorerer jeg den små-rumlende mave om formiddagen og trækker den indtil frokost, men i går stod den på the med kokosolie og dermed mavero.
Frokosten blev endnu en gang en yndling -  kyllingesalaten med feta og nu også champignon. Eftermiddagssnacken ville jeg gerne have været udenom, men var altså suuulten, da der skulle findes aftensmad. Intet prepared :-( Godt, der var lidt rester at finde på frost og dermed blomkålsrøsti samt kødsovs med smør på menuen, mums!

God fredag aften!

2 kommentarer:

  1. Hvilken type kokosolie bruger du i din te? Jeg har prøvet med den fra Urtekram, men synes den er lidt svær at få opløst ordentligt.
    I øvrigt er det en superfed blog du holder, og jeg læser med med stor interesse. Du er meget inspirerende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida,
      Jeg bruger Urtekrams, da jeg godt kan lide smagen af kokos i min the.
      Olien lægger sig på toppen af theen, når den er smeltet. Du kan med fordel give den en tur med stavblenderen, hvis du ønsker den mixet med theen. Jeg rører nu bare med en ske inden jeg tager en mundfuld.
      Dejligt, du finder inspiration på bloggen. Jeg blogger jo også for jer derude.
      KH
      - frk. sveske

      Slet