onsdag den 11. juni 2014

blomkålscouscous med bagt peberfrugt & paranød


For et par uger siden fik jeg skønne lækkerier leveret til døren fra Aarstiderne - det er altså luksus. Dermed var der lækre grøntsager at tage af en lille uges tid, og det er nødvendigt på Whole30. Jeg spiser virkelig meget grønt og det føles SÅ godt, særligt må den grønne front vægter jeg økologien højt. Supermarkedernes udvalg af øko-grønt er ikke prangende, så jeg bruger nu gerne Aarstiderne som supplement af og til.
Med lækker øko-grønt i skuffen fik jeg først på ugen kreeret en lækker smagfuld og mættende couscous som tilbehør til helstegt paprika-kylling. Den citrus-friske salat gør sig rigtig godt til saftig kylling med sprødt skind.

blomkålscouscous med bagt peberfrugt & paranød
(1 stor skål)

1 lille økologisk blomkål
2 røde peberfrugter
1 citron
olivenolie
himalayasalt
1 stor håndfuld paranødder

fremgangsmåde:
1) Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
2) Del peberfrugterne på langs og fjern kernerne.
3) Læg de fire halve peberfrugter på en bageplade beklædt med bagepapir med skærefladerne nedad.
4) Bag peberfrugterne 10-15 min. til de begynder at blive mørke og rynkede i skindet.
5) Kom de varme peberfrugter i en pose og luk til - lad dem afkøle en smule.
6) Rist paranødderne gyldne på en varm pande og sæt til side.
7) Rens og del blomkålen i buketter.
8) Hak blomkålen med den store kniv i foodprocessoren.
9) Kom blomkålen i en stor skål.
10) Riv skallen af citronen og ned i couscous'en.
11) Pres derefter saften af citronen og tilsæt sammen med olivenolie og salt efter din smag.
12) Pil skindet af de afkølede peberfrugter og skær dem i strimler.
13) Top blomkålen med peberfrugt og paranød før servering.



Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar