tirsdag den 3. juni 2014

whole30 dag 12-15

Nu er jeg halvvejs gennem min Whole30 og det føles godt. Madvalgene er ved at komme ind under huden (læs: bortset fra en mindre svipser med essensen i min bearnaise i weekenden) og kræver ikke konstant tankevirksomhed = færre madtanker. Jeg er dog et madøre, så jeg slipper nok aldrig for at tænke på mad, men hey, jeg er jo også madblogger ;)

dag 12-15
Det bedste ved at være halvvejs er faktisk, at de to 'jeg giver op'-dage, dag 10-11, er overstået og det skulle se lysere ud herfra. Okay, det lyder som om, jeg lider, det gør jeg ikke. Der er gode og dårlige dage, men overall er det en succes med en renere kost og jeg synes mave/ tarm har artet sig lidt bedre over den forlængede weekend (læs: bortset fra en omgang mavekneb søndag aften), hvor kroppen også har fået mere ro end vanligt. Det er vist en win win-situation for min krop, selv om det er ret angstprovokerende at skære ned på træningen. En træningspause kan forhåbentlig også gøre en forskel for min glubende appetit.

Jeg har endnu ikke kunne sige mig fri fra cravings (tværtimod!). På dag 13 = lørdag mæskede kæresten sig i M&Ms og ½ kilo bland-selv-slik hele dagen, så jeg delte derfor sofa med en sukker-bombe. Nøj, det sukker-slik fristede!!! Wtf? For to uger siden rørte det mig ikke - men fravalg af snacks sætter sine præg, irriterende!

Det er dog gået okay med at begrænse nødderne, som havde sneget sig ind i nærmest hvert måltid. Og lidt søde danske jordbær har jeg virkelig nydt i løbet af weekenden!





Nu er jeg SÅ klar på 'Tiger Blood' = boomende energi, som tidslinjen hævder skulle præge dag 16-27. I det mindste, så må de der cravings gerne forsvinde, selv om jeg ikke helt tror på det. Det bliver nok endnu et par hårde weekender, inden de 30 dage er gået.

Eat.Real.Food.
Go Whole30!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar