torsdag den 12. juni 2014

whole30 dag 23-24

Min sidste uge på Whole30 er skudt i gang og her får I lige en opdatering på de seneste par dage. Jeg kan heldigvis se mig ud af de sidste 6 dage - det er jo under en uge! Go go!
Mad-kedsomheden fik heldigvis ikke overtaget, for min appetit er stadig stor. Det ses tydeligt på madbudgettet, så her er det også meget godt, at der er under en uge tilbage. Selv om jeg tager flere elementer med mig videre fra min Whole30 - mere om det om en uges tid.

dag 23-24
Tilbage til hverdagen og dermed øget sult mellem måltiderne. Øv, jeg kan bare ikke holde mig mæt på de tre store hovedmåltider (læs: når der er 6-7 timer imellem), selv om jeg både spiser ekstra protein og lidt ekstra fedt. Det var derfor skønt med et efter-trænings-måltid på dag 23. Til det formål er der indkøbt søde kartofler, da det lige er det mest kulhydratrige, som harmonerer med Whole30, jeg kunne komme på. Efter Whole30 tror jeg, jeg skal smage havregrød igen (tys tys...). Fritterne blev spist i selskab med to spinat-æggehvider og lidt tomat. Selv om jeg fik et lille måltid et par timer før aftensmad, så var jeg stadig sulten til halvanden portion aftenmad. Faktisk så kommer kæresten nu med kommetarer til mine portioner - måske fordi han selv er på målt og vejet kost. Jeg har stor appetit og spiser meget - se selv...


Dag 24. Ny erfaring; jeg tror kød til morgenmad mætter mere end de mange æg. I hvert fald startede jeg dag 24 med en kyllingebøf med spejlæg på toppen og oplevede mindre rumlende mave op ad formiddagen. Egentlig havde jeg godt mistanke om det udfald, da jeg jo tidligere i forløbet havde stor glæde af kødsovs til morgenmad. Kød på morgenmenu kræver dog planlægning, da jeg dermed har brug for kødrester til både morgenmad og min madpakke til frokost. Det er det ganske enkelt ikke blevet til og her er æg bare en nem løsning. 
Jeg kæmpede igen med eftermiddagssult, men min eftermiddag bød på en lækker gåtur i solskinnet, så sulten gled i baggrunden. Aftensmaden blev igen halvanden portion med vægt på det grønne - bønnefritter!
Dag 24 var også en god dag for min fordøjelse, så jeg aner lys på den front - kryds lige fingre.


Nu er det tid til dag 25 og dermed snart kun 5 dage tilbage!

Eat.Real.Food.
Go Whole30!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar