tirsdag den 17. juni 2014

whole30 dag 29-30

Det er tid til et sidste indlæg med maddagbøger fra min Whole30. Det er underligt så mentale de afgrænsede kost-eksperimenter er. Her tænker jeg på antallet af dage; 30 dage - hvorfor ikke fire uger = 28 dage. Det er som om alting regnes i uger og alle nye tiltag bør starte på en mandag, men her er der lige to 'ekstra' dage i enden. Tidslinjen har netop det punkt med, at man tager sig selv i at tænke; 28 dage må da være ligeså godt som 30 dage. Ifølge konceptet er det ikke tilfældet, da du jo har commited dig til 30 dage (læs: men det kunne jo lige så godt være 28 dage?).
Nå, jeg ville egentlig blot frem til, at de sidste to dage er forløbet godt hos mig, så dem sætter jeg pris på (læs: men jeg kommer helt sikkert også til at sætte pris på lidt chokolade i morgen ;) ). Jeg har nydt den rene kost og tænkt over, hvilke elementer, der skal med videre, men mere om det i morgen.

dag 29-30
Lækker maddag på dag 29, hvor jeg nød godt at ny levering fra Aarstiderne med fire kilo skønne tomater i alverdens afskygninger samt en omgang kål. Derfor blev der serveret tomat-/banan-kombien til morgenmaden, som i øvrigt bestod af en portion lækker kødsovs på rigeligt grønt; spinat, squash og fennikel. Frokosten var rester fra søndagens aftensmad og ligner derfor den til forveksling, blot tilsat en god klat mayo. Dag 29 var desuden træningsdag, så derfor indlagde jeg et lille eftermiddagsmåltid derefter; bagte søde kartofler og et æg. Aftensmaden blev stegt flæsk, tomatsalat og rester af kålsalaten. Der røg et ekstra stykke flæsk og dobbelt tomatsalat indenbords.
 

Dag 30 = den sidste dag i min Whole30. Jeg må bare sige hurra for rester - stegt flæsk fra dagen før til morgenmad i selskab med røræg og grønt og endnu en portion af den lækre kødsovs til frokost. Forberedelse er faktisk et af nøgleordene på Whole30. Jeg har altid forberedt en del, men Whole30-kosten strammer lige skruen lidt ekstra, da der skal meget grønt til og jeg lysten til æg kan være svingende. Aftensmaden stod grillmesteren for, så dermed endnu en gang kyllingfilet med tilbehør.


Stay tuned for a total update on my Whole30 tomorrow ;)

Eat.Real.Food.
Go Whole30!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar