fredag den 18. juli 2014

maddagbog no. 12 | skyhøj forbrænding


Det er ikke mange maddagbøger, jeg får postet herinde - til gengæld uploader jeg lidt for flittigt billeder af mine måltider på #instagram @frksveske

Nu hvor mit forløb med de 7 uger med/ mod skyhøj forbrænding lakker mod enden, synes jeg det var oplagt med et kik på, hvor det har bragt min kost hen. Hvordan mine måltider ser ud på en hverdag med indlagt træningspas. Det betyder nemlig jf. Skyhøj forbrænding et eftertræningsmåltid med en noget anderledes energisammensætning - der praksiseres nemlig carbtiming nu.

Forleden blev jeg spurgt på #instagram - hvorfor nu carbs ind i min paleo/ LCHF-inspirerede kost? Det simple svar er, at jeg har sat min lid til Anna B, når hun skriver at lange perioder med lowcarb-kost sløver og sænker forbrændingen og du tager på. Der stod jeg, før jeg hoppede med på Whole30. Nu føler jeg, jeg står et helt andet og bedre sted med mig selv (mental sundhed), min træning og min kost - alle elementerne hænger sammen og er afgørende for velvære - min sundhed. Jeg tror dog ikke 'den optimale kost' for mig er fundet og ej heller, at den er statisk. Processen fortsætter gennem hele livet, men fornemmelsen omkring min sundhed, min krop er langt bedre end før 'Skyhøj forbrænding' flyttede ind.

Ikke mere generel snak - nu til, hvad jeg så fik at spise i går...


Morgenmaden er er og bliver mit favorit måltid og jeg elsker salat til morgenmad - det er et levn fra Whole30, som jeg bestemt ikke kaster væk igen. Det er ikke alle morgener, at tallerknen bliver lige grøn, men i går var der to dejlige rester salat, som stod klar. Sammen med en rest kylling lunet i ghee og tilsat paranødder samt en klat hjemmelavet mayo, så var jeg godt kørende frem til frokost.


Frokosten = madpakken bestod af en rest rød curry med oksekød, som blev serveret på ghee-stegt spidskål og dertil den nemme grøntsag; gulerødder. Ikke så meget fancy, men rester er nu heller ikke at kimse ad - dem lever jeg faktisk ret højt på.


Eftertræningsmåltidet bestod af kulhydrater i form af havregrød og riskiks. Dertil en gang flydende proteiner aka en risproteinshake, som blev skyllet ned under tilberedningen. Den er ikke en fornøjelse, men jeg ved at vende mig til konsistensen.


Aftensmaden blev en grillet hakkedreng med bearnaisesmør, hokkaidofritter og simpel salat med smagen af sommer. Det var vist min debut med hokkaidogræskar, i hvert fald i den form og de fritter blev virkelig vellykket, så jeg deler lige en opskrift en af de kommende dage.

God fredag aften!

1 kommentar:

  1. Det ser alt sammen SÅ lækkert ud! :) Jeg elsker også min salat til morgenmad - er slet ikke til at undvære.
    Kh. Pennie

    SvarSlet