onsdag den 6. august 2014

mejerifri morgenmad | grøn smoothie med toppings


Når der nu en gang imellem er 'nogen', som ikke har fyldt grøntsagsskuffen op hjemme hos os, må de frosne grøntsager på menuen. Det grønne er blevet så stor en del af min kost, at jeg ikke føler alle sanser mættes uden. Heldigvis har vi stortset altid frossen broccoli og spinat i fryseren - de grønne bønner forsvinder ligesom hurtigere end de købes (host host... bønnefritter er SÅ lækre).

Lørdag morgen kom der derfor grøn smoothie på menuen hos mig. Det går bedst med den mere flydende morgenmad i weekenden, hvor mine måltider ligger tættere på hinanden. Mætheden på flydende kost er altså anderledes end kylling/ kød/ æg. Med en af de svampede og mættende morgen-vafler on the side var jeg dog fint mæt cirka fire timer. Til de nysgerrig vil jeg da også gerne afsløre indholdet  i den lækre vaffel - det er nemlig lækker smeltet manchego og mørk chokolade 92 %. Har du ikke afprøvet den kombination, så kan jeg kun anbefale det.

grøn smoothie med toppings
(1 pers.)

en lille håndfuld frossen broccoli
en lille håndfuld frossen spinat
2-3 cm banan (evt. frossen)
½ avocado
1 dl kokosmælk - gerne Extra Creamy fra Santa Maria
saft af en ½ limefrugt
10 friske basilikumblade
evt. lidt vand

topping-idéer
passionsfrugt, frisk

fremgangsmåde:
1) Blend alle ingredienserne til en cremet smoothie.
2) Hæld smoothien i en skål og drys med lækre toppings.


Velbekomme!


_____
Indlægget indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar