tirsdag den 12. august 2014

min træning uge 32.2014 | ren styrke uge 2

mandag
5 min. opvarmning   Hjertevejrtrækning, rulleøvelse over- og underkrop
15 min. styrke   Walk-outs (BW) 8x 5 reps. 60 sek. pause (eftermiddag)
eftertræningsmåltid   40 g risprotein, 30-40 g havregryn, 2 riskiks, 4 g choko 92 % + 1 gulerod

tirsdag
10 min. opvarmning   BrainWave PreExercise-program
15 min. styrke   Goodmornings (12 kg) 12x 5 reps. 60 sek. pause (eftermiddag)
eftertræningsmåltid   40 g risprotein, 30-40 g havregryn, 4 g choko 92 %, 1 riskiks + ½ RawBite-bar

onsdag
fridag
4,3 km gåtur

torsdag
5 min. opvarmning   Hjertevejrtrækning, Bretzel og fodstræk
15 min. styrke   Push Press (8 kg) 11x 3 reps. 60 sek. pause (eftermiddag)
eftertræningsmåltid   30 g risprotein, 30-40 g havregryn, 8 g choko 92 %, 2 riskiks + ½ RawBite-bar

fredag
10 min. opvarmning   BrainWave PreExercise-program
15 min. styrke   Goblet Squat (12 kg) 12x 5 reps. 60 sek. pause (før middag)
eftertræningsmåltid/ frokost   40 g risprotein, 50-60 g havregryn, 8 g choko 92 %, 1 RawBite-bar + fennikelfræs

lørdag
fridag
6,1 km powerwalk (morgen)

søndag
fridag
6,0 km powerwalk (morgen)

Uge 2 af 4 med 'Ren Styrke'-programmet er nu gået. Øvelserne gennem alle fire uger er de samme, men for hver uge bliver pauserne kortere og dermed flere runder inden for de 15 minutters træningstid. Det føltes rigtig godt i denne uge. Træningen har givet dejlige lette ømme muskler, som slipper ret hurtigt - jeg restituere altså virkelig godt.

Carbtiming som en del af kosten passer mig godt og giver god ro på kroppen. Jeg kan dog godt tænke, om jeg får for meget mad i forhold til mit aktivitetsniveau, når nu jeg gerne langsomt ville bringe min fedtprocent ned. Det grubler jeg derfor lige lidt over i denne tid. Ellers kan jeg heldigvis sige, at de nye træningssessioner er blevet en god del af hverdagens rutiner og jeg nyder forsat følelsen af mere fritid meget.

Restitutionsdelen er også kommet godt ind under huden. De fleste dage falder jeg i søvn med BrainWave-bølgerne i ørene. Bruger også også ofte app'en til at få et pusterum i løbet af dagen. De egentlig vejrtrækningsøvelser får jeg mest praktiseret som opvarmning til dagens træning.

Nu gælder det uge 3.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar