mandag den 8. september 2014

min træning uge 36. 2014 | muskelopbygning uge 1

mandag
fridag

tirsdag
10 min. opvarmning   Pre-Exercise-program på BrainWave-app'en
15 min. styrke   Walk-outs (BW)/ Swings (12 kg). 2 2/3 runde efter trappemetoden. 60 sek. pause (eftermiddag)

onsdag
5 min. opvarmning   360 graders vejrtrækning, Bretzel og fodstræk
15 min. styrke   Goblet squat (12 kg)/ Push Press (8 kg). 3 runder efter trappemetoden. 60 sek. pause (eftermiddag)

torsdag
fridag
90 min. yoga (aften)

fredag
5 min. opvarmning   360 graders vejrtrækning, Bretzel og fodstræk
15 min. styrke   Walk-outs (BW)/ Swings (12 kg). 2 2/3 runde efter trappemetoden. 60 sek. pause (før middag)

lørdag
10 min. opvarmning   Pre-Exercise-program på BrainWave-app'en
15 min. styrke   Goblet squat (12 kg)/ Push Press (8 kg). 3 1/3 runde efter trappemetoden. 60 sek. pause (morgen)

søndag
fridag

Endnu en uges træning er gået. Jeg har kastet mig ud i endnu et af Anna B's programmer fra 'Skyhøj forbrænding'. Programmets overskrift er 'Muskelopbygning' og det læner sig dermed op af det tidligere program 'Ren styrke'. Der er også gengangere blandt øvelserne, men alligevel er der nye udfordringer her. Swings er kommet tilbage i min træning. Øvelserne udføres i par og antallet af gentagelser varierer fra sæt til sæt (læs: trappemetoden). Begge øvelsespar får pulsen i vejret hos mig - I like!

Kosten kører ret godt og jeg er fortsat glad for carbtimingen. Det er desuden skønt at have sluppet nul sukker-tælleriet. Det har givet mindre fokus på sukker og jeg tillader mig selv, at nyde en smule, når lysten er der eller jeg fx spiser ude. Det er heldigvis uden de større konsekvenser - der skrues blot lidt op for madvolumen de efterfølgende dage. Det er skønt ikke at lide under store blodsukkerudsving, som tidligere.

Restitutionsdelen er stort set status quo. Jeg bruger flittigt BrainWave- app'en både i forbindelse med træning og ved sengetid. Flere vejrtrækningsøvelser er der nok altid plads til, men jeg føler måske også lidt, at behovet er svingende. I denne uge har jeg haft god ro på kroppen. Den har taget godt imod gensynet med styrketræningen efter en uges deload.

Alt i alt, så trives jeg ret godt med mindre træning og mere mad - what's not to like?!

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar