onsdag den 17. september 2014

min træning uge 37.2014 | muskelopbygning uge 2

mandag
10 min. opvarmning   PreExercise-program på BrainWave-app'en
15 min. styrke   Walk-outs (BW)/ Swings (12 kg). 2 2/3 runde efter trappemetoden. 55 sek. pause (eftermiddag)

tirsdag
fridag

onsdag
5 min. opvarmning   360 graders vejrtrækning, fodstræk og Bretzel
15 min. styrke   Goblet Squat (12 kg)/ Push Press (12 kg m/ 2 hænder). 3 1/3 runde efter trappemetoden. 55 sek. pause (eftermiddag)

torsdag
fridag
90 min. yoga

fredag
5 min. opvarmning   360 graders vejrtrækning, fodstræk og Bretzel
15 min. styrke   Walk-outs (BW)/ Swings (12 kg). 2 2/3 runde efter trappemetoden. 55 sek.pause (eftermiddag)

lørdag
fridag

søndag
5 min. opvarmning   360 graders vejrtrækning, fodstræk og Bretzel
15 min. styrke   Goblet Squat (12 kg)/ Push Press (12 kg m/ 2 hænder). 3 1/3 runde efter trappemetoden. 55 sek. pause (morgen)

Endnu en uge er gået - og jeg har egentlig ikke så meget at berette; jeg trives.

Træningen passer mig stadig rigtig godt. Jeg har i denne uge udfordret mig selv med 12 kilo kettlebell i Push Press. Der må dog to hænder til, men så går det fint - skal dog nævnes at tre gentagelser giver en god høj puls ;) Jeg har altid været vild med superset i træningscenteret, så derfor passer mix'et af to øvelser, som køres efter trappemetoden mig bare rigtig godt.

Kostmæssigt praktiserer jeg fortsat carbtiming - det gør min krop godt. Jeg spotter ikke fysiske ændringer, men tøjet strammer ikke og jeg har fornemmelsen af, at jeg holder figuren (læs: selv om numsen er lidt mindre end min squatmås) samt frihed i min kost. Jeg trækker måske den frihed til grænsen til tider, men livet leves.
Jeg ved også, at vil jeg gerne opnå yderligere og synlige resultater, så må der strammes op på denne del, men det er ikke lige nu, for jeg trives som sagt ret godt.

Restitutionen er ikke noget jeg tænker over, faktisk. Jeg har fået det ret godt ind i den daglige rutine. Kan blive bedre til at tage fat i det, når hverdagen spidser til, men ellers så er jeg bare glad for at min ugentlige yoga-session er kommet tilbage på skemaet. Det kan godt være, at jeg ikke altid springer ud af døren - mest grundet tidspunktet, som ligger lige oven i spisetid - men jeg elsker fornemmelsen i kroppen, når jeg går fra halvanden times fokus på kroppen og åndedrættet. Det positive ved tidspunktet er så, at jeg kan vælte hjem under bruseren og på hovedet i seng.

Nu er endnu en uges træning i fuld gang hos mig.

God træning!

1 kommentar:

  1. Æv, du bekræfter lidt nogle af mine mistanker til Anna B's program! Altså det med at squatmåsen er blevet mindre :D Jeg har selv overvejet at give Skyhøj forbrænding et forsøg, men selvom jeg godt kan lide at træne med kettlebells, så vil jeg meget nødigt give afkald på mine tunge squats... Tror du at du vil integrere noget "almindelig" vægtløftning i træningen på et tidspunkt?
    Mvh Eva

    SvarSlet