onsdag den 7. januar 2015

min træning uge 52 + 1 'deload'

Uge 52

mandag: fridag
tirsdag: fridag
onsdag: fridag
torsdag: gåtur 30 min. (eftermiddag)
fredag: SF uge 1, 2 runder (morgen) + gåtur 35 min.
lørdag: gåtur 35 min. (formiddag)
søndag: SF uge 1, 2 runder + gåtur 30 min. (morgen)

Uge 1

mandag: fridag
tirsdag: SF uge 1, 2 runder (morgen)
onsdag: 10 min. Swings 'by the minute' (morgen) + gåtur 30 min.
torsdag: fridag
fredag: 15 min. SF uge 2, 2 runder á 4 reps. + 5 min. Swings 'by the minute' (morgen) + gåtur 30 min.
lørdag: fridag
søndag: 15 min. SF uge 2, 2 runder á 5 reps. + 5 min. Swings 'by the minute' (morgen)

Det var så den juleferie. Jeg er heldigvis først vendt tilbage til jobbet i dag, så arbejdsugen er kun 3 dage lang, dejligt.
Jeg har nydt at kunne 'deloade' (og foodloade) hen over jul og nytår. Det har heldigvis også haft den effekt, at jeg nu glæder mig til tungere træning med kettlebell.

Træningen...
løbet af de seneste to uger har jeg kørt øvelserne fra uge 1 og 2 i 'Skyhøj Forbrænding' samt forsøgt at få frisk luft og gåture på skemaet. Jeg synes faktisk at sidstnævnte har haft en smule effekt på mine urolige og til tider væskefyldte graviditetsben - damn! stillesiddende arbejde. Jeg håber, jeg kan minde mig selv om den tendens og huske den friske luft. Der skal jo trænes lidt til de mange gåture med barnevognen til sommer. Frisk luft gør også bare underværker for den mentale sundhed ;)
Træningen har jeg planer om at fortsætte efter programmet i skyhøj forbrænding. Det er ikke lykkedes mig at få genlæst bogen her i ferien, så den vil jeg tage løbende. Jeg vil gerne have opdateret min kost lidt igen.

Kosten har i ferien været fri. Der er blevet nydt masser af godter, madder og mindre grønt. Jeg har nydt det, jeg havde lyst til. Det betyder hos mig heldigvis ikke, at jeg drukner i sukker eller gluten, men croissanter og yndlingssandwichen er blevet nydt med velbehag. Jeg havde også næsten glemt, hvor gode Bülows lakridser er - de var heldigvis på slikfadet juleaften :) Jeg håber at kunne spare lidt på disse den næste tid og i stedet få 'carbtimingen' ind i sit faste mønster igen.

Restitution har været god. Ferie gør godt. Jeg har kunne gå i seng, når jeg var træt og sove til jeg vågnede. Der har været mindre behov for hjernebølgerne og mere tid til afslapning med en julefilm på sofaen.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar