torsdag den 22. januar 2015

rødkålssalat med solbær


Jeg elsker de på en gang søde og syrlige solbær - de smager af sommer. Jeg er så heldig at have fået en stor pose lækre solmodne solbær fra mine forældres have til fryseren. Og fornylig blandede jeg bærene i min pt yndlingskålsalat, nemlig rødkålssalaten i balsamicodressing. Det er virkelig en skøn kombination, som i den grad kan anbefales - og hermed får I opskriften.

 

rødkålssalat med solbær

(1 stor skål)

1/2 øko rødkål*
1/2 granatæble
2 håndfulde solbær - optøede

dressing
3 spsk olivenolie
2 spsk mørk balsamico
1 spsk yaconsirup 
himalayasalt 

drys
valnødder
evt. feta

*konventionelle rødkål er som regel større og du skal måske bruge lidt mindre kål eller blot lave ekstra af den smagfulde dressing

fremgangsmåde:
1) Snit rødkålen fint og kom i en stor skål.
2) Bland ingredienserne til dressingen og vend den godt rundt i kålen.
3) Løsn kerne af granatæblet.
4) Vend granatæblekernerne i kålsalater sammen med de optøede solbær.
5) Top salaten med valnødder og evt. feta før servering.







Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar