søndag den 29. marts 2015

glimt af Berlin | marts 2015

De af jer, som følger mig på #instagram @frksveske ved, at kæresten og jeg har tilbragt første halvdel af denne uge i Berlin. Vi holder nemlig ferie i denne tid og for, der ikke skulle gå for meget hverdagssysleri i den, bookede vi impulsivt tre overnatninger i Berlin. Det er ikke vores første besøg, faktisk langt fra - så det er dejlig trygt at vende tilbage til byen, når man bare ved, hvordan det 'fungerer'. Når vi besøger byen, bruger vi dagene på lige det vi lyster. Det betyder typisk en masse gåture, lidt shopping og mad. Jeg kunne da godt mærke, at jeg havde lidt ekstra kilo at bære på denne gang, men det er primært lidt ligamentsmerter, som klares med ekstra pause og udnyttelse af dagskortet til U-Bahn.
 


Vi havde booket overnatninger inklusiv lækker morgenbuffet på Scandic Berlin Potsdamer Platz. Det er sjældent, vi booker ophold med morgenmad, da det typisk er meget dyrt og udbuddet ikke særlig attraktivt. På Scandic var de ekstra hundrede kroner dog ganske godt givet ud.
Årsagen til tilvalget af morgenmad skyldes også, at kæresten gerne ville passe sin træning på turen og dermed måtte morgenmenuen gerne være let tilgængelig.
Så mens han startede dagen med træning, kunne jeg starte min morgen, som jeg foretrækker det og som i den grad er med til at fremme ferie-fornemmelsen; nemlig læsehygge i dynerne i selskab med den aktive tumle-trold i min mave (læs: jeg elsker det!), kettlebell-træning (læs: ja, ham den lækre havde helt af egen vilje tilbudt at slæbe min blå 12-kilo tunge kugle med til Berlin) og en frisk gåtur. Alt sammen efterfulgt at den lækre morgenbuffet, hvor kæresten var retur og kunne joine mig.
 

Op ad formiddagen kunne vi så sammen drage ud i Berlins byliv. Trave gaderne tynde for sidst på eftermiddagen at returnere til hotellet med ømme fusser (og et par indkøbsposer). Tid til at tage en slapper på hotelsengen, inden 'jagten' på aftensmad blev sat ind.
Aftenmenuen bød denne gang på et par gengangere, hvor især Fleischerei Berlin var en sikker og anbefalelsesværdigt besøg. De steger virkelig lækre bøffer - og så er det nemt at vælge tilkøb af det tilbehør, som du foretrækker. Jeg fik en lækker grøn salat, sprøde pommes af søde kartofler og den obligatiske bearnaise til min steak. Sidstnævnte er måske menuens svagteste punkt, men jeg er ret overbevist om, at den ikke er fra spand og så gør lidt ekstra salt underværker for smagen. 


Turen bød også på lidt mave-billeder, da jeg synes, det skulle dokumenteres at vores guldklump var med på turen <3 p="">


Vi vender helt sikkert tilbage 'alle 3' :)
 
Go' søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar