mandag den 9. marts 2015

min træning uge 10.2015 | styrke uge 3

mandag: træningsdag 1
10 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Renegade Walkouts/ Rows (8 kg) 3 reps. H/V - rows i hver 3. runde. 11 runder. 65 sek. pause (eftermiddag)

tirsdag: træningsdag 2
10 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Clean & Push Press (12 kg) 3 reps. H/V. 8 runder. 65 sek. pause (eftermiddag)

onsdag: hviledag
15 min. øvelser og udstrækning for gravide (før aftensmad)

torsdag: hviledag
75 min. yoga for gravide (eftermiddag)

fredag: træningsdag 3
4-5 min. øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Goblet Squat (12 kg) 5 reps. 10 runder. 65 sek. pause (før frokost)

lørdag: træningsdag 4
10 min.øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Swings by the minute (12 kg) 10 reps. 15 runder (morgen)

søndag: hviledag
10 min. øvelser og udstrækning til min gravide krop (morgen)
+ 40 min. gåtur (før frokost)

Træningen i min tredje uge på styrke-programmet er veloverstået. Denne uge har jeg oplevet bedring i DOMS'ene. Jeg har været mindre øm, men stadig udfordret. Grundet en voksende mave er mine 1-arm front squat ændret til Goblet Squat, men dem er jeg også glad for. Det er bare dejligt at kunne fortsætte med at gøre noget godt for sig selv her i graviditeten - jeg fortsætter i hvert fald med min kettlebell-træning derhjemme så længe kroppen er med på det. Nu er det snart tid til deload og nyt program - det er dejligt med den meget fleksible træningsform inspireret af Anna Bogdanova.

Kosten er fortsat en god basiskost, hvor jeg nyder mine carbs (primært på træningsdage) og da også ekstra snacks. For eksempel er det blevet helt umuligt for mig at undvære formiddagssnack på jobbet, men jeg spiser jo også morgenmad klokken 6.00 og typisk først frokost klokken 13.00 - den går ikke med graviditetssult (læs: det er vist ikke et egentlig begreb, men resultat af min erkendelse af, at kroppen ændre behov med det voksende liv i maven). Risproteinshaken fra Plantforce er virkelig min bedste ven der op ad formiddagen. De flydende proteiner 'redder' også mit proteinindtag, så det er ren winwin ;)

Restitutionen består af flere vejrtrækningsøvelser - har lært et par nye til gravid-yoga. Jeg bruger dem både bevidst og ubevidst - er helt overbevist om, at de bliver en fordel ved fødslen til den tid. Hjernebølgerne på BrainWave'en holder jeg også fast i. Og gravid eller ej, jeg kan kun anbefale yoga - selv ville jeg gerne afsted to gange i ugen, men det er udbuddet af hold bare ikke til.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar