fredag den 17. april 2015

min træning uge 15.2015 | muskelopbygning uge 3

mandag: træningsdag 1
8 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Walkouts (BW) - Swings (12 kg). Trappemetoden 2-10, 4-8, 6-6. 55 sek. pause. 2 2/3 runde (morgen)
+ 25 min. gåtur (eftermiddag)

tirsdag: træningsdag 2
7 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Goblet Squat (12 kg) - Push Press (12 kg). Trappemetoden 1-1, 2-2, 3-3. 55 sek. pause. 3 1/3 runde (morgen)

onsdag: hviledag

torsdag: hviledag
90 min. yoga for gravide (eftermiddag)

fredag: træningsdag 3
10 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Walkouts (BW) - Swings (12 kg). Trappemetoden 2-10, 4-8, 6-6. 55 sek. pause. 2 2/3 runde (morgen)

lørdag: træningsdag 4
9 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Goblet Squat (12 kg) - Push Press (12 kg). Trappemetoden 1-1, 2-2, 3-3. 55 sek. pause. 3 1/3 runde (morgen)

søndag: hviledag
15 min. øvelser og udstrækning for gravide (morgen)

Træningen i sidste uge er for længst veloverstået. En opdatering skal I dog ikke snydes for. Træningen fungerer godt, selv om den voksende mave og dermed ekstra vægt efterhånden kan mærkes. Det er særligt mine walkouts, som er blevet lidt mere krævende med de ekstra kilo på maven. Det mærkes nok især også fordi pauserne efterhånden er ret korte. Træningen giver mig dog fortsat god energi og er slet ikke udmattende. Det er spændende hvor længe, kroppen er med på, at jeg fortsætter. Nu følger i hvert fald endnu en uge med træning inden 'deload'.

Kosten er heldigvis kommet nogenlunde ind i de vanlige rutiner og det er mest den 'rigtige' aftensmad, som halter lidt.

Restitutionen har primært været mine hjernebølger (på BrainWave-app'en) i den forgangne uge. Søvnen bar først på ugen præg af, at hverdagen vendte tilbage, men blev bedre sidst på ugen. Desuden var det skønt at få yogaen tilbage, selv om det er på stakket frist med to mødegange tilbage.
Skulle der sidde én derude bag skærmen med tips til god yogaDVD eller lignende - meget gerne for gravide, så modtager jeg gerne tips og input.

God træning!

2 kommentarer:

  1. Sejt at du fortsætter med træningen. Jeg havde stor glæde af Yoga for gravide af Laila Torsheim, som kan købes hos yogaudstyr.dk. Jeg var især glad for fokus på vejrtrækningen til fødslen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kristina,
      Mange tak for tippet til gravidyoga på DVD - den skal jeg helt sikkert have kigget på. I eftermiddag er sidste omgang yoga på forløbet og jeg håber, jeg kan holde mig selv til ilden derhjemme.
      Jeg er også glad for at have vejrtrækningsøvelserne fra yoga med i bagagen til den dag fødslen sætter i gang.
      KH
      - frk. sveske

      Slet