mandag den 4. maj 2015

min træning uge 18.2015 | fedtforbrænding uge 1

mandag: træningsdag 1
6 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. compleks: Push Press 3 reps. H/V - Goblet Squat 6 reps. - Swings 10 reps.(12 kg). 4 runder. 90 sek. pause + 3 runder Power Planke (eftermiddag)

tirsdag: træningsdag 2
8 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
10 min. Swings 'by the minute' (12 kg) (eftermiddag)

onsdag: hviledag
30 min. gåtur

torsdag: hviledag
25 min. yoga for gravide-session hjemme - jeg brugte denne guidede video på min-mave.dk. (eftermiddag)

fredag: træningsdag 3
9 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. compleks: Push Press 3 reps. H/V - Goblet Squat 6 reps. - Swings 10 reps.(12 kg). 4 runder. 90 sek. pause + 3 runder Power Planke (morgen)

lørdag: træningsdag 4
7 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Swings 'by the minute' (12 kg) (morgen)

søndag: hviledag
25 min. yoga for gravide-session hjemme (morgen)
45 min gåtur med ham den lækre (eftermiddag)

Træningen med kettlebell er tilbage efter en uges deload - dejligt. Jeg ville gerne have været lidt mere kreativ med fedtforbrændingsprogrammet for de næste 4 uger, men her i uge 1 er jeg lagt ud med at følge uge 7 i skyhøj forbrænding. Derfra må vi se, om programmet udvikler sig over de næste tre uger, jeg har min tvivl. Graviditetens ekstra kilo og den voksende mave man mærkes, så det der med store udfordringer må jeg nok gemme til på den anden side af graviditet og fødsel. Når det så er sagt, så synes jeg, det er alt for skønt at kunne træne stadigvæk. Det vil jeg gøre mit for at holde ved så længe som muligt.
Ugen der er gået er har også budt på hjemme-yoga. Det fungerede faktisk fortrinligt at følge den guidede video, som jeg har linket til ovenfor. Det giver bare en skøn følelse i kroppen at blive rørt på den måde, som yogaen gør.

Kosten er der ikke meget at sige om. Jeg har oppet mig lidt angående aftensmaden og får lavet nogle gode madpakker. Sidstnævnte vil jeg gerne holde fast i de sidste uger på jobbet.

Restitution er stadig meget vigtig for mig - og jeg laver gerne vejrtrækningsøvelser og lytter til hjernebølger dagligt. Desuden gør det jo heller ikke noget med gåture og yoga, der kan give ro sindet.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar